Patiëntinformatie over Gegevensverwerking
Bij het maken van een eerste afspraak wordt als gevraagd naar uw naam evt meisjesachternaam, geslacht, geboortedatum en telefoonnummer(s). Met deze gegevens wordt een status gemaakt.
Tijdens het eerste onderzoek wordt de status aangevuld met de rest van uw gegevens zoals: adres, emailadres, BSN, controle identiteitsbewijs, verzekering, huisarts, medische voorgeschiedenis, werk en sport
De resultaten, conclusie, diagnose en behandelplan wat voortkomt uit het onderzoek wordt genoteerd in de status.
Het doel van het noteren van de NAW is om met zekerheid de juiste persoon te behandelen en op de juiste manier te kunnen declareren naar de verzekeraar.
De gegevens uit de aanvullende anamnese en het onderzoek worden gebruikt om tot een juiste conclusie en behandelplan te komen. Hiermee worden tevens de adviezen afgesteld op de patiënt.
Wettelijk is het bewaartermijn van gegevens 15 jaar. Na 15 jaar worden de status op non-actief gezet, waardoor onderzoeksgegevens niet meer beschikbaar zijn.
Podotherapie Linda van de Ven werkt met het computerprogramma Intramed Online. Voor meer vragen over dit programma kunt u terecht via info@podotherapielindavandeven.nl of info@intramed.nl
Voor het controleren van uw identiteitskaart wordt gebruik gemaakt van de UZI-pas.
Voor het rechtstreeks declareren van uw rekeningen wordt gebruik gemaakt van VeCoZo.
U, als patiënt, heeft recht om uw gegevens te mogen inzien, laten wijzigen of laten verwijderen. Tevens kunnen de gegevens op verzoek worden doorgestuurd naar een derden.
Indien u hier gebruik van wilt maken, kunt u contact opnemen met Linda van de Ven.
Uw gegevens worden alleen in samenspraak met u doorgestuurd naar derden.
Uitzondering hierop is de artsrapportage. Indien u bent verwezen door een arts, krijgt deze na het onderzoek en/of eerste nacontrole en/of bij beëindiging van de behandeling een rapportage.